معرفی انواع توری

حریم خصوصی یک حق انسانی است که نتیجه رعایت آن، حفظ امنیت و آرامش افراد است حریم شخصی یا خصوصی به افراد این امکان را می‌دهد تا برای محافظت از خود در برابر مداخلات غیر مجاز در زندگی‌شان مرزهایی ایجاد کنند.  یکی از راه های بسیار موثر در حفظ حریم شخصی، استفاده از انواع گوناگون توری است.  در این مقاله، با انواع توری آشنا خواهید شد. همچنین علاوه بر معرفی انواع توری، مشخصات انواع توری را نیز بیان خواهیم کرد. همراه ما باشید.

معرفی انواع توری

 توری‌ها با ویژگی‌ها و خصوصیاتی که دارند، دارای انواع متفاوتی هستند، که هرکدام برای کاربرد مخصوصی استفاده می‌شوند. توری‌ها در واقع شبکه های پیوسته ای هستند، که از چشمه‌های متعددی، با سایز‌های مختلف ساخته شده‌اند. چشمه‌ها فاصله‌های معین و مشخصی از یکدیگر دارند و به وسیله بافتن و جوش دادن به یکدیگر ایجاد می‌شوند. منظور از چشمه ابعاد لوزی، مربعی و یا شش ضلعی شکلی است که ساخته می‌شود. توری‌ها می‌توانند از انواع فلزات نظیر گالوانیزه، مس، استیل، برنج و آلومینیوم و یا فایبرگلاس، پلاستیک و نخ ساخته شده باشند. در ادامه به معرفی انواع توری می‌پردازیم.

توری‌ها مدل‌ها و کاربردهای مختلفی دارند، و به نحوه‌های مختلفی گروه‌بندی می‌شوند. یک طبقه بندی بر اساس کاربرد است. بر این اساس توری‌ها به سه دسته صنعتی و ساختمانی و بسته بندی، طبقه بندی می‌شوند. دسته‌بندی دیگری که می‌شود برای توری‌ها در نظر گرفت، دسته بندی بر اساس جنس است، که طبق آن توری‌ها به دو دسته فلزی و پلاستیکی تقسیم می‌شوند.

توری‌های صنعتی

  • توری مرغی: همان طور که از نام آن پیدا است، این توری برای نگه داری حیوانات اهلی مانند مرغ و خروس به کار می‌رود. اما به طور کلی کاربردهای دیگری مانند پوشش سقف سوله ها و مستحکم سازی دیوارها قبل از گچ کاری نیز دارد.
  • توری گابیون: به علت استقامت بسیار بالا، قیمت مناسب، تخلخل بالا، طول عمر بسیار زیاد و امکان استفاده در شرایط مختلف آب و هوایی، در ساخت سازه‌های زیبای سنگی، مصارف نظامی، سیستم‌های تصفیه کننده آب و موارد زیاد دیگری استفاده می‌شود.
  • توری پرسی: این توری از مفتول‌هایی با قطر بسیار بالا ساخته شده است. توری پرسی در ساخت قفس حیوانات، سقف کاذب، غلطک های سرندی و مهار سنگ در اطراف جاده‌ها و معادن به کار می‌رود.
  • توری مش: توری مش محصولی با کاربردهای فراوان از موارد امنیتی گرفته تا فیلتراسیون هوا است. توری مش دارای دو نوع مش بافته شده و مش جوش داده شده است. از مزایای این توری می‌توان به قیمت مقرون به صرفه، استحکام فوق العاده، نصب آسان و عدم اکسید شدن اشاره کرد.
  • توری سرندی رولی: این توری در ساخت سرندهای صنعتی و الک های ریخته گری به کار می‌رود.
  • توری حصاری: از این توری در حصار کشی‌ها مخصوصا باغ‌ها و مزارع استفاده زیادی می‌شود. توری حصاری در نوع های گالوانیزه، گالوانیزه زنجیری یا با روکش pvc تولید می‌شود. در استفاده از توری حصاری مهم است که با آب و هوای منطقه شما سازگار باشد تا عمر آن طولانی تر شود. توری حصاری به فنس نیز شهرت دارد.
  • توری پلاستیکی: توری پلاستیکی را به صورت استوانه ای در اطراف گیاه نصب کرده تا گیاه از دیواره ایجاد شده استفاده نماید وبه طرفی مایل نشود . با استفاده از توری پلاستیکی در داخل زمین زراعی از شسته شدن مواد معدنی و آلی در سطح خاک و فرو رفتن آن در سطوح پایین تر از ریشه گیاه جلوگیری می‌کنند. با استفاده از این توری می‌توان از ریشه چمن در هنگام کوتاه کردن آن و همچنین از آثار رفت و آمد جلوگیری کرد.

توری‌های ساختمانی

  • توری درب ورودی حیاط و بالکن: این توری‌ها مدل‌ها و جنس‌های متنوعی دارند. عده‌ای ترجیح می‌دهند از توری‌های لولایی استفاده کنند و عده دیگری استفاده از توری‌های کشویی را، راحت تر می پندارند. به طور کلی بهتر است بر حسب شرایط موجود و میزان فضایی که در اختیار دارید برای خرید توری اقدام کنید.
  • توری پنجره: توری‌های پنجره نیز دارای مدل‌های مختلفی هستند. توری‌های رولینگ، پلیسه ای، ریلی و توری‌هایی با قاب‌های ثابت، از انواع توری‌های پنجره هستند.

توری یو پی وی سی، از نوع خاصی از الیاف فایبر گلاس با فناوری نوین ساخته شده که ضد گردوغبار است، و دید را کاهش نمی دهند. یک نوع توری، رولی یا پلیسه ای است، که در پشت فریم پنجره جمع می‌شود. فریم این توری نازک و هماهنگ با پنجره است. بنابراین ظاهر ساختمان را از حالت اولیه خارج نکرده و جلوی دید و نور را هم نمی‌گیرد. قاب توری‌های پنجره upvc یا با پروفیل upvc ساخته می‌شود که برای تقویت بیشتر،داخل پروفیل گالوانیزه استفاده شده و یا از جنس آلومینیوم است، که هماهنگ با رنگ پنجره‌ها رنگ می‌شوند.

کیسه توری

  • توری راشل: این توری برای بسته بندی انواع محصولات کشاورزی مانند سیب زمینی، پیاز و مرکبات و … به کار می‌رود. این توری باعث سهولت در کار و تهویه مواد غذایی شده و از فاسد شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند.
  • توری بسته بندی: این توری مخاطبان زیادی دارد. از کاربردهای آن می‌توان به ایجاد سایبان برای گلخانه، مصارف ایمنی ساختمان‌ها، ایجاد پوشش برای جلوگیری از سرما، محافظت از محصول در برابر پرنده‌ها و سایر کاربردها اشاره کرد.

کلام اخر

با توجه به اینکه از هر توری متناسب با ویژگی‌ها و خصوصیات آن در کاربردهای مورد نظر استفاده می‌شود اگر برای کار و پروژه خود نیاز به توری دارید، حتما مطالب فوق را مطالعه کنید و با آگاهی توری خود را انتخاب کنید. همچنین جهت آشنایی با کاربرد انواع توری و خواندن مقاله کامل، می توانید بر روی کاربرد انواع توری کلیک کنید. در این مقاله ضمن معرفی انواع توری به توضیح مختصری درباره ویژگی انواع توری نیز پرداختیم. قیمت انواع توری وابسته به مواردی مانند قیمت مواد اولیه، ابعاد کارخانه و جنس مواد اولیه است. برای اطلاع از قیمت انواع توری با کارشناسان ویکی فایبر در ارتباط باشید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. ما را با نظرات خود همراه کنید.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست