نخ بوته یا نخ گلخانه نوعی نخ پلیمری و مناسب برای بستن بوته است به گونه‌ایی که علاوه بر مقاومت و طول عمر بالا هیچ گونه آسیبی به گیاه نرساند. کاربرد نخ بوته بالا کشیدن و نگهداری بوته‌ها است. این نخ به دور نخ بوته پیچیده شده و مانع افتادگی گیاه می‌شود. این نخ‌ها از مواد آنتی یو وی (Anti UV) ساخته شده و دارای طول عمر و مقاومت بالایی است. نخ بوته یکی از وسایل پر کاربرد در گلخانه برای کشت انواع صیفی جات از قبیل گوجه، خیار، فلفل و سایر گیاهان برای رشد است.

مشخصات نخ بوته

این نخ‌ها در ترکیبات خود مواد Anti Uv دارند و در مقابل اشعه ماوراء بنفش و نور شدید آفتاب دچار هیچگونه آسیبی نمی‌شوند. این نخ‌ها با بکارگیری دستگاه‌های استاندارد و پیشرفته نخ‌هایی تولید می‌کند که قطر و تاب آن‌ها در تمام طول نخ یکسان است. علاوه براین، نخ‌گلخانه تولید شده توسط این شرکت در هر کویل از متر و وزن دقیق و یکسانی برخوردار است و مشخصات و اندازه‌های آن در طول نخ‌ها تغییری نمی‌کند. مواد اولیه نخ گلخانه تولید شده توسط این شرکت بصورت مستقیم و بدون هیچ واسطه‌ای از بورس کالا تهیه می‌شود و به‌دلیل دست اول بودن، کاملا باکیفیت و فاقد هرگونه مواد ضایعاتی است.

ویژگی‌های نخ بوته

  • حاوی مواد آنتی یو وی (Anti UV) و دارای طول عمر و مقاومت بالایی است.
  • حالتی از بافندگی را درا است که از آسیب رساندن و بریدن گیاه جلوگیری می‌کند.
  • دارای ضخامت مناسبی است با توجه به نوع محصول مورد کشت می‌توانید از نخ‌هایی با ضخامت‌های مختلف استفاده کنید.
  • موجب افزایش بهره وری محصولات گلخانه‌ای شده طوری که شما می‌توانید محصولات بیشتری را کشت کنید.
  • باعث افزایش کیفیت محصولات کشاورزی می‌شود.
  • در ساخت این محصول از بهترین مواد آنتی یو وی و مواد اولیه مقاوم استفاده شده است.
  • در برابر کشش و پارگی بسیار مقاوم است.
  • موجبات بهبود عملکرد گلخانه را فراهم می‌آورد.

کاربرد نخ بوته

در گلخانه‌ها از این نخ برای بالا کشیدن و نگه داشتن بوته‌ها و جلوگیری از افتادگی محصولات استفاده می‌شود. نخ گلخانه در کشت محصولاتی از قبیل گوجه، فلفل، خیار و سایر صیفیجات کاربرد دارد. با کمک این نخ‌ها می‌توانید تعداد بیشتری بوته را در گلخانه خود پرورش دهید و از فضای موجود بیشترین بهره را ببرید.

این نخ‌ها در صنعت بسته‌بندی و برای محکم کردن و بستن درب کارتون‌ها و جعبه‌ها بکار برده می‌شوند. همچنین از این محصول جهت دوختن درب گونی‌های سیب‌زمینی و پیاز استفاده می‌شود. علاوه براین، نخ بوته در صنایع دستی و جهت نمادادن به کارهای چوبی و بستن جارو‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بستن آجربند با نخ برای سنگین کردن تور ماهیگیری از دیگر کاربردهای نخ بوته بشمار می‌رود.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست