در این مقاله به مشخصات انواع توری می‌پردازیم. در دنیای امروزه استفاده از توری‌ها بسیار رواج یافته است. توری‌ها در انواع جنس و رنگ و برای انواع کاربردها تولید می‌شوند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. ویژگی انواع توری باعث می‌شود که از آن‌ها در موارد مختلفی استفاده شود. هرکدام از توری‌ها با توجه به جنس خود، در صنایع متفاوت کاربرد دارند. در ادامه به خواص انواع توری می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

ویژگی انواع توری

همانطور که اشاره شد، ویژگی‌های انواع توری‌ها و مشخصات آن‌ها باعث می‌شود که برای موارد مختلفی قابل استفاده باشند. در ادامه به مشخصات انواع توری می‌پردازیم.

  • مشخصات توری حصاری: این نوع از توری به وسیله سیم مفتول تولید می‌شود و دارای شبکه‌هایی به شکل لوزی است. این توری با توجه به خواص و ویژگی‌های آن، مانند جنس فلزی، در حصار کشی کاربرد دارد. مفتولی که در این نوع توری استفاده می‌شود، 2 تا 3 میلیمتر قطر دارد و ابعاد چشمه‌های آن از 5 تا 8 سانتی‌متر متغییر است.
  • مشخصات توری سرندی: توری‌های سرندی مقاومت و استحکام خوبی دارند، و به راحتی نصب و راه اندازی می‌شوند. همچنین قیمت مناسب تری نسبت به باقی توری‌ها و مفتول‌ها دارند و کاربرد آن ها وسیع‌تر و گسترده‌تر است. توری سرندی مفتول سیاه از لحاظ قیمت بسیار مقرون به صرفه است اما برای استفاده در شرایط آب و هوایی مرطوب زیاد مناسب نیست.
  • مشخصات توری مرغی: توری مرغی مانند توری حصاری با استفاده از سیم مفتول تولید می‌شود. از مشخصات توری مرغی می‌توان به این مورد اشاره کرد که این توری دارای شبکه‌های شش ضلعی است و سیم مفتول‌ها در نقاطی که اتصال می‌یابند، چند دور به دور خود پیچیده می‌شوند. از این توری برای حصار کشی لانه‌ی مرغان استفاده می‌شود؛ به همین دلیل به توری مرغی شهرت دارد. قطر مفتول به کار رفته در تولید این نوع توری بین 0.7 تا 1.2 میلی متر است و رایج‌ترین ابعاد چشمه در توری مرغی 3.4 است. این توری از استحکام بسیار بالایی برخوردار است و به خوبی شکل می‌گیرد.
  • مشخصات توری گابیون: توری گابیون بسیار شبیه به توری مرغی است و تفاوت آن‌ها در بافت چشمه‌ها است. در توری گابیون چشمه‌ها با سه دور پیچیده شدن مفتول‌ها به دور هم تولید می‌شوند. اندازه چشمه در توری گابیون 3.4 است و در این نوع توری فقط از سیم گالوانیزه استفاده می‌شود.
  • مشخصات توری فرنگی(بچه گابیون): این نوع توری خصوصیاتی شبیه به توری گابیون دارد اما دامنه‌ی قطر مفتول‌های آن بسیار پایین‌تر از توری گابیون است.

این توری به دو نوع تقسیم بندی می‌شود.

  • توری فرنگی گالوانیزه سرد
  • توری فرنگی گالوانیزه گرم

نوع سرد این توری مقاومت کم‌تری نسبت به نوع گرم آن دارد؛ به دلیل اینکه از نوع سرد آن بیشتر در فضای باز استفاده می‌شود. از دیگر ویژگی‌های این توری می‌توان موارد زیر را نام برد.

  • عرضه این توری به شکل رول است.
  • هر رول توری فرنگی 20 متر است.
  • این توری عرض‌های 120، 150 و 180 سانتی متری دارد.
  • قطر مفتول توری فرنگی 0.8 تا 1.2 میلی‌متر است.
  • ابعاد چشمه‌های توری فرنگی 5 تا 4 سانتی‌متر است که در ابعاد کوچک‌تر سیم بهتری جهت تولید به کار می‌رود.
  1. مشخصات توری پرسی: توری پرسی در دسته‌ی مش‌های فولادی دسته‌بندی می‌شود. توری پرسی دارای شبکه‌های مربع شکل است. در این نوع توری سیم مفتول با ضخامت بالا با استفاده از دستگاه پرس بافته می‌شود.

در این مقاله به ویژگی انواع توری پرداخته شد. توجه به مشخصات انواع توری بسیار مهم است؛ زیرا خواص انواع توری مانند توری مرغی، توری پرسی، توری فرنگی، توری گابیون و… باعث می‌شود که در موارد مختلفی کاربرد داشته باشند. اگر نیاز به خرید انواع توری دارید وارد سایت ویکی فایبر شوید و با کارشناسان ما در ارتباط باشید. ویکی فایبر تامین کننده انواع نخ، توری، کش، طناب و الیاف مفتخر است که شما را در این زمینه راهنمایی کند. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید بوده باشد. لطفا نظرات خود را با ما در میان گذارید.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست