wrapping yarn

پیشرفت علم و فناوری باعث شده تا صنایع مختلف دستخوش تحولات زیادی باشند که در این میان صنعت بسته بندی نیز از این مورد مستثنا نبوده و از گذشته تا کنون تغییرات زیادی داشته است. این تغییرات اهمیت بسزایی دارد چرا که در گذشته و زمانی که بسته بندی محصولات به صورت اصولی و استاندارد انجام نمی‌شد، آسیب دیدگی در ‌آن‌ها زیاد بود و در نتیجه ضرر و زیان و خسارت های وارده زیادی را متحمل می‌شدند. امروزه نخ‌های بسته بندی در انواع مختلف و به طور وسیعی مورد استفاده قرار می‌گیرند و معمولا در تولید نخ بسته بندی از مواد اولیه‌ای مانند پلی اتیلن و پلی پروپیلن استفاده می‌کنند که مواد مجاز دیگری نیز به آن افزوده می‌شود تا ویژگی‌هایی مانند رنگ، سایز، کیفیت و … نیز در آن ها تعیین شوند. در این مقاله قصد داریم تا درباره انواع نخ بسته بندی صحبت کنیم و شما را با انواع مختلف نخ بسته بندی آشنا کنیم.

انواع نخ بسته بندی

نخ های بسته بندی را با توجه به تنوع در جنس و کیفیت آن به انواع مختلفی تقسیم می‌کنند که شامل نخ تابیده، نخ دروگر و نخ کادویی است.

 در ادامه شما را با انواع نخ بسته بندی آشنا می‌کنیم و به بررسی هر یک از آن‌ها می‌پردازیم:

نخ تابیده چیست؟

نخ تابیده نخی محکم و با استحکام بوده و در مقابل خورنده‌های اسیدی و مواد قلیایی ، سایش و کشش مقاومند، رطوبت بر آن بی اثر بوده درنتیجه تمیزکردن این نخ کار آسانی است. وزن نخ تابیده نسبت به نایلون و پلی استرها پایین‌تر است بنابراین در شرایط وزنی مشابه نخ تابیده از دو نخ دیگر طول بیشتری دارد و به وفور در صنعت بسته بندی استفاده می‌شود. نخ تابیده بیشتر برای بسته بندی و نگهداری انواع کارتن، خصوصا در اسباب کشی استفاده می‌شود. نخ تابیده اغلب در رنگ‌های قرمز، سفید و دودی در بازار دیده می‌شود که در این میان رنگ سفید از کیفیت بالاتری برخوردار است و می‌توان برای کارتن های سنگین تر از آن استفاده کرد.

نخ دروگری یا عدل بندی چست و چه کاربردهایی دارد؟

نخ دروگر یا نخ عدل بندی که به نخ بیلر نیز شهرت دارد، در صنعت کشاورزی استفاده فراوانی دارد. نخ دروگری با کیفیت، پرز نمی‌دهد و در مقابل آب و آفتاب مقاومت خوبی از خود نشان می‌دهد در نتیجه محصول بسته‌بندی شده با آن بهتر حفظ می‌شود. نخ بیلرکه بیشتر در رنگ‌ قرمر تولید می‌شود، کیفیت‌های مختلفی دارد و برای پرس علوفه،جمع آوری کاه و یونجه و…… کاربرد دارد. برای آشنایی بیشتر با نخ عدل بندی یا بیلر پیشنهاد می‌کنیم تا به مقاله نخ بیلر چیست؟ مراجعه کرده و اطلاعات بیشتری بگیرید.

نخ بسته بندی کادویی چیست؟

نخ کادو نسبت به دو نوع نخ بسته‌بندی ذکر شده دارای ضخامت و وزن کمتری است و بیشتر برای بسته بندی‌های سبک به کار ‌می‌رود. این نخ در رنگ‌ها و طرح‌های مختلف تولید می‌شود و بسته به سلیقه مشتری و نوع استفاده انتخاب می‌شود. همچنین در مقادیر بالا نیز به‌صورت کیلویی به‌فروش می‌رسد. احتمالا کاربرد این نخ را در سبزی فروشی و شیرینی فروشی ها دیده‌اید. این نخ دارای دو مدل ساده و فانتزی است. که مدل ساده برای بسته بندی سبزی و دیگر محصولات مشابه و یا بسته بندی جعبه شیرینی به کار می‌رود. مدل فانتزی نیز برای پیچیدن و بسته بندی کادو کاربرد دارد و دارای رنگ ها و مدل‌های متنوعی است که با بهره بردن از آن می‌توانید به کار خود جلوه ای زیبا و شکیل دهید.

قیمت و نحوه خرید نخ بسته بندی

همانطور که گفته شد، مواد اولیه، ضخامت و موارد دیگر می‌توانند درکیفیت و قیمت نهایی هر محصول تاثیر گذار است که نخ بسته‌بندی نیز از این موارد مستثنی نیست. بنابراین هنگام خرید نخ بسته‌بندی باید باتوجه به نیازخود و کاربرد نخ،‌ انتخاب درستی داشته باشید. برای کسب اطلاعات بیشتر درباره مشخصات، ویژگی‌ها و اطلاع از نحوه خرید و قیمت انواع نخ بسته‌بندی، با کارشناسان ما در ویکی‌فایبر، با شماره تماس 02177939601 در تماس باشید.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست