بر کسی پوشیده نیست که کش از مهم ترین لوازم خرازی است. و بی شک همه ما کاربرد انواع کش را در زندگی روزمره خود دیده‌ایم. کش معمولا از جنس لاتکس، چرم و یا پلاستیک است و قابلیت ارتجاعی بسیار خوبی دارد. در این مقاله به بررسی کاربرد انواع کش‌های موجود می‌پردازیم و موارد استفاده هر یک را توضیح می‌دهیم. قابل ذکر است پیش‌تر، مطلبی مفید درباره معرفی انواع کش در اختیار شما عزیزان گذاشته بودیم.

کاربرد انواع کش

قبل از بررسی انواع کش ابتدا نیاز است طبقه‌بندی آن ها را بدانیم. به طور کلی کش‌ها اغلب در یکی از دسته‌های زیر قرار می‌گیرند.

  • کش‌های خیاطی
  • کش‌های ورزشی
  • کش‌های طبی

کاربرد انواع کش خیاطی

این کش‌ها همان طور که از نامشان معلوم است، برای کارهای خیاطی و در قسمت های مختلف البسه به کار می‌روند. کش‌های خیاطی بسیار متنوع هستند. برای مثال کش‌های شلواری، از جنس کش‌های قیطانی هستند و برای قسمت کمر انواع شلوار و لباس به کار می‌روند. کش‌های جا دکمه به منظور اتصال دو لبه ی لباس به واسطه‌ ی کش و دکمه به کار می‌روند. احتمالا کاربرد این کش را در انواع لباس‌های کودک و بادی های زنانه دیده‌اید. کش‌های ماسوره ای، بسیار ظریف هستند و درون ماسوره قرار گرفته و برای ایجاد چین های ظریف کاربرد دارند. کش‌های قیطانی نیز همان کش‌های ماسوره ای هستند، با این تفاوت که ضخامت بیشتری دارند و در کارهای تزئیناتی و ساخت لوازمی مانند کلاه تولد، گل سر و … استفاده می‌شوند. کش‌های بی رنگ نیز نوع نامرئی بدون رنگ هستند و  در مواردی همچون ساخت بدلیجات، دستبند و گردنبند مورد استفاده قرار می‌گیرند. نکته ی دیگری که در مورد این نوع  باید به آن اشاره کنیم این است که نوعی که در دستبند استفاده می‌شود دارای عرض های متفاوت است. جهت خرید انواع کش مخصوص خیاطی، می‌توانید به صفحه خرید انواع کش خیاطی مراجعه فرمایید.

کاربرد کش‌ های ورزشی

انواع کش ورزشی به منظور انجام حرکات کششی و قدرتی به کار می‌روند. کش‌های پیلاتس در ابتدا فقط در مراکز فیزیوتراپی به کار می‌رفتند. اما با گذشت زمان استفاده از این کش‌ها بیشتر و بیشتر شد. محدوده حرکات ورزشی قابل انجام با این کش‌ها بسیار متنوع است . به طوری که روی عضلات پشت پا کشاله ران، شکم، پهلو، بازوها، شانه‌ها و سینه تاثیر بسزایی دارند. کش‌های بدنسازی برای تقویت عضلات بالا تنه مخصوصا عضلات ناحیه شانه و بازوها کاربرد دارد. عموما این کش‌ها مورد علاقه رزمی کاران، کشتی گیران و بوکسورها هستند. عمده تمرکز اینگونه از کش‌ها بر روی فعالیت‌های استقامتی است؛ اما علاوه بر استقامت، تمرینات قدرتی را نیز می‌توان با این کش‌ها انجام داد. اگر شما می‌خواهید تمریناتی را انجام دهید که روی مچ پا و پایین‌تنه تمرکز دارد، کش های پاورباند، گزینه مناسبی برای خرید هستند. همچنین این کش‌ها؛ کش بارفیکس هم نامیده می‌شوند زیرا می‌توانند در انجام تمرینات با بارفیکس به شما کمک کنند.

کش‌های 8 شکل بیشتر برای تمرینات بالا تنه و تمرینات با دامنه حرکتی محدود و کوتاه مناسب هستند اما برای برخی حرکات پایین تنه نیز به کار ‌می‌روند. کش‌های چهارجهته نیز از پرکاربردترین نوع کش مقاومتی است. این کش به شما اجازه‌ی انجام انواع حرکات قدرتی برای شکم، پاها، بازوها، پهلوها، شانه و غیره را می‌دهد. نوع دیگری از این کش‌ها، کش پاورباند است، که تمرکز آن بر روی مچ پا و به طور کلی پایین تنه است. این کش‌ها ضخامت‌های متفاوتی داشته و هرچه کش ضخیم‌تر باشد نیاز به مقاومت بیشتری دارد.

کاربرد کش های طبی

افراد متعددی در سراسر جهان از کش طبی به منظور نگهداری از مچ دست،مچ پا،گردن،مفاصل و کمر استفاده می‌کنند. این کش‌ها در موادی مانند رگ به رگ شدن مچ پا، درد قسمت‌های مختلف بدن و نگهداری عضلات پشت استفاده می‌شود.

کش خیاطی از جمله وسایل ضروری محسوب می‌شود که حتی به صورت معمول در بسیاری از منازل نیز از هر نوع مدل و نوع کش به صورت صد درصد پیدا می‌شود، چرا که استفاده و کاربرد آن نیاز به تخصص و تبحر خاص و بالایی ندارد و به راحتی می‌توان مورد کاربرد قرار داد. در این مقاله به بررسی کاربرد انواع کش پرداختیم و به کارگیری هر یک را توضیح دادیم. برای مشاهده انواع کش میتوانید بر روی خرید انواع کش کلیک کنید.

دسته مقالات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست