خرید نخ پلی پروپیلن

نخ پلی پروپیلن یا پ پ از نخ های پر مخاطب و ارزان قیمت است
دسته بندی محصولات

نخ پلی پروپیلن

الیاف پلی پروپیلن نوعی الیاف مصنوعی است که از طریق به هم پیوستن مونومرهای پروپیلن به صورت خطی تهیه شده و به اختصار نخ پ.پ نامیده می‌شود.  نخ پلی پروپیلن اولین بار در ایتالیا در سال 1960 تولید شد و به دلیل ویژگی‌های مثبت فراوانی که داشت، به سرعت به محصولی پرطرفدار تبدیل شد و مورد استفاده قرار گرفت. نخ پ پ بعد از الیاف پلی استر، نایلون و اکریلیک چهارمین لیف مصنوعی در  صنایع تولیدی مختلف است.

به دلیل ویژگی و خواص مفید پ.پ، کارخانه داران از آن استقبال زیادی کردند و این لیف به سرعت محبوبیت زیادی در بین مردم و در بازار به دست آورد. پروپیلن به دو صورت الیاف و نخ نواری و به صورت ذوب ریسی تولید می شود. یکی از دلایل استفاده گسترده آن، قیمت بسیار مناسب پ.پ است. جالب است بدانید تنها نقص و ضعف این الیاف که مقاومت کم در برابر اشعه ماورای بنفش بود توسط محققان رفع شده و مقاومت آن در برابر اشعه بالا برده شده‌است.

نخ‌‏های PP با توجه به نوع مصرف و قابلیت‌‏های آنها به دو گروه تقسیم می‏‌شوند:

  • نخ فیبریله: این نوع نخ‏‌های پ.پ برای تولید انواع پارچه‏‌های پلی اتیلنی، حصیر بافی، دوخت‏های صنعتی و پرده‏‌‏دوزی به کار می‏‌روند.
  • نخ مولتی فلامینه CF: در این مدل نخ پ.پ، رشته‌‏های بسیار نازکی وجود دارد که در فواصل پنج تا هفت سانت به هم جوش می‏‌خورند تا باز نشوند. این نوع نخ‌‏ها به دلیل رشته رشته بودن مقاومت بالایی دارند.

کاربرد نخ  pp

نخ پلی پروپیلن به دلیل خواصی که دارد، در موارد مختلفی استفاده می‌شود و بسیار پرکاربرد است. بیشترین استفاده نخ پ پ در مصارف بهداشتی و منسوجات بی بافت، همچنین تولید فیلترهای نخ تابیده میکرونی است. نخ‌های تابیده که از پلی پروپیلن ساخته می‌شوند، در تجهیزات تصفیه‌ی آب کاربرد دارند.

از دیگر کاربردهای الیاف پلی پروپیلن می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • منسوجات بی بافت
  • فیلترهای هوا
  • فیلترهای مایعات
  • فیلتر گاز
  • جاذب روغن در صنعت نفت
  • فیلترهای تجهیزات تهویه‌ی هوا
  • لباس‌های تابستانی
  • ماسک صورت
  • پوشش دیوار
  • بتن
  • رومیزی

نخ پلی پروپیلن مورد استفاده در صنعت نساجی

نخ پلی پروپیلن استفاده شده در صنعت نساجی باید وزن مولکولی پایینی داشته باشد. پروپیلن‏های وزن بالا برای مواردی به کار می‏‌روند که الیافی با استحکام بالا نیاز داشته باشیم. به همین دلیل این الیاف عموما در تولید پارچه‌‏های نرم و محصولاتی به کار می‏‌رود که برای جذب آب تولید می‌‏شوند.

نخ پلی‏ پروپیلن در گذشته با کیفیت بسیار پایینی از چین وارد ایران می‏‌شد؛ اما امروزه تعداد زیادی خط تولید در شهرهای مختلف کشور فعالیت می‌‏کنند. دسترسی آسان به مواد اولیه، خط تولید کوچک و ارزان قیمت و آسان بودن فرآیند تولید از عوامل رشد تولید این الیاف هستند و پیش یینی می‏‌شود ایران بتواند از مزیت رقابتی تولید الیاف پلی پروپیلن خود در سطح بین المللی استفاده و این الیاف را به بسیاری از کشورهای جهان صادر نماید.

استفاده از نخ پ پ در فرش ماشینی

استفاده از این لیف از نظر بهداشتی مشکلی نداشته و حساسیت زیادی به همراه ندارد. استفاده ازالیاف پلی پروپیلن در نخ خاب فرش ماشینی ایران، از اوایل دهه ۷۰ شمسی آغاز شد. در آن زمان به دلیل کمبود الیاف اکریلیک و تقاضای بسیار بالا برای این الیاف، از پلی پروپیلن استیپل به عنوان جایگزین اکریلیک استفاده گردید. در این برهه زمانی، بسیاری از فروشندگان و عرضه کنندگان فرش های ماشینی، فرش های پلی پروپیلنی را به جای فرش اکریلیک به فروش رساندند و به دلیل شباهت ظاهری این دو، خریداران متوجه تفاوت این دو نخ نمی‌شدند. این موضوع سبب شد تا در آن سال ها، سود سرشاری نصیب برخی کارخانجات تولید فرش ماشینی گردد. اما با گذشت حدود دو سال، واقعیت برملا شد، و استفاده از این فرش‌ها بسیار کاهش یافت. اما با وارد شدن نخ پلی پروپیلن BCF  به بازار، استفاده دوباره از این نخ خصوصا در کشورهای افغانستان و پاکستان افزایش یافت.

قیمت نخ پلی پروپیلن

لازم به ذکر است که پلی پروپیلن یک پلیمر ترموپلاست است و می‌توان چیپس آن‌ را با استفاده از فرآیند ذوب ریسی تبدیل به لیف کرد. به کارگیری نخ و الیاف با کیفیت، قیمت روز ارز و ابعاد کارخانه از عوامل تاثیرگذار در قیمت نخ پ پ هستند. گروه صنعتی ویکی فایبر چیزی فراتر از فروش و سود بالا را سرلوحه‌ی فعالیت‌های خود قرار داده و با ارتقای سطح کیفی محصولات عرضه شده خود نسبت به دیگر محصولات مشابه در بازار، رضایت بسیار بالای مشتریان را کسب نموده است. جهت خرید و یا مشاوره و استعلام قیمت نخ پلی پروپیلن با شماره 77939601-021 در ارتباط باشید. همچنین جهت مشاهده سایر نخ‌های این مجموعه بر روی خرید انواع نخ کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست